„საქართველოს შეუძლია ამ ისტორიული მოვლენის ნაწილი გახდეს“

რამდენად შეუძლია ჩვენს ქვეყანას, რომ თავისი წვლილი შეიტანოს განათლების სფეროს განვითარებაში ეროვნულ და საერთაშორისო დონეზე და ჩვენი საგანმანათლებლო სისტემა გლობალურ ასპარეზზე წარმოაჩინოს. საგანმანათლებლო პროცესში მნიშვნელოვანი ცვლილებების აუცილებლობაზე ჩვენი დღევანდელი რესპონდენტი გვესაუბრება.

ეს გახლავთ სსიპ ვიქტორ ნოზაძის სახელობის საჩხერის მუნიციპალიტეტის სოფელ მოძვის საჯარო სკოლის და ააიპ წმინდა ნინოს სახელობის საირხის მართლმადიდებლური სკოლის სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების მენტორი მასწავლებელი ნინო ცარციძე.

– ქალბატონო ნინო, რამ გამოიწვია რადიკალური ცვლილებების აუცილებლობა სასწავლო პროცესში?

– საგანმანათლებლო პროცესში რადიკალური ცვლილებები პანდემიამ გამოიწვია, რის შედეგადაც სწავლების ორი ძირითადი რეჟიმი გამოიკვეთა. პირველი ჰიბრიდული სწავლებაა, რომელიც როგორც ონლაინ, ასევე სააუდიტორიო სწავლების ელემენტებს აერთიანებს. მეორე კი სრულიად ონლაინ სწავლებაა, რომელიც მთლიანად ვირტუალურ სივრცეში მიმდინარეობს. ჰიბრიდული სწავლების გამოწვევები და ონლაინ სწავლების ინტეგრაცია რეალურ სასწავლო პროცესში მრავალმხრივი და კომპლექსურია. პირველ რიგში, ტექნოლოგიური გამოწვევებია მნიშვნელოვანი, ანუ ყველა მოსწავლესა და მასწავლებელს უნდა ჰქონდეს წვდომა საიმედო ინტერნეტსა და თანამედროვე ტექნოლოგიურ მოწყობილობებზე. ასევე, აუცილებელია სწორი ონლაინ პლატფორმების შერჩევა, რომლებიც ხელს შეუწყობს ეფექტურ კომუნიკაციასა და ინტერაქტიურ სწავლებას.

– რა შესაძლებლობას ქმნის ჰიბრიდული სწავლება?

– ჰიბრიდული სწავლება მრავალ ახალ შესაძლებლობას ქმნის, თუმცა წარმატებისთვის საჭიროა მოქნილი მიდგომები და უწყვეტი გაუმჯობესება. ამ გამოწვევების დასაძლევად აუცილებელია შემოქმედებითი და ინოვაციური მიდგომები. მასწავლებლებსა და სასწავლო დაწესებულებებს მოუწევთ ახალი მეთოდების შემუშავება, რათა მაქსიმალურად ეფექტური შედეგები მიიღონ. ამასთანავე, მნიშვნელოვანია უწყვეტი პროფესიული განვითარება ყველა ჩართული მხარისთვის.

თქვენ ხშირად მონაწილეობთ სხვადასხვა საერთაშორისო შეხვედრებში, რამდენად სასარგებლოა ეს პროფესიული გამოცდილების სრულყოფისთვის?

– უდავოდ საჭირო და სასარგებლოა. გასულ წელს დავესწარი „Alert Knowledge Services“-ის მიერ ორგანიზებულ გლობალურ განათლების სამიტებს, რომლებიც აზერბაიჯანსა და თურქეთში გაიმართა. 2024 წლის 12 მაისის ბაქოს სამიტი თემაზე: „The Future of Education: Bridging the Gaps between Innovation and Implementation მნიშვნელოვანი და შთამბეჭდავი ღონისძიება იყო, სადაც  მრავალი საინტერესო პრეზენტაცია და დისკუსია გაიმართა. სამიტზე ყურადღება გამახვილდა განათლებაში ინოვაციური მიდგომებისა და ტექნოლოგიების როლის განხილვაზე. მონაწილეებმა ისაუბრეს, თუ როგორ შეიძლება ციფრული ტექნოლოგიების გამოყენება საგანმანათლებლო პროცესის ტრანსფორმაციისთვის და უფრო თანასწორი სასწავლო გარემოს შესაქმნელად.

– დღეს ბევრს საუბრობენ ხელოვნური ინტელექტის მნიშვნელობაზე, როგორ შეიძლება ჩავრთოთ ის სასწავლო  პროცესში – მსგავსი საკითხი თუ ყოფილა რომელიმე სამიტზე განხილვის საგანი?

– დიახ, 2024 წლის 28 სექტემბერს თურქეთში გაიმართა გლობალური განათლების სამიტი თემაზე: „AI: Transforming Education for the Future. ანუ „ხელოვნური ინტელექტი: განათლების ტრანსფორმირება მომავლისთვის“. სხვადასხვა ქვეყნიდან ჩამოსული პედაგოგებმა სწორედ ეს თემა განიხილეს. ჩემთვის განსაკუთრებით საინტერესო იყო ინსპირაციულ პანელურ დისკუსიებში პანელისტად მონაწილეობა  საქართველოს სახელით სხვადასხვა ქვეყნის წარმომადგენელ განმანათლებლებთან ერთად, აზრების გაზიარება და იმის აღმოჩენა, თუ როგორ შეუძლია AI-მ რევოლუცია მოახდინოს განათლებაში გლობალურ დონეზე. სამიტზე განსაკუთრებული ყურადღება დაეთმო AI-ის გამოყენების უსაფრთხოების და ეთიკურ საკითხებს, რაც მნიშვნელოვან საკითხად აღინიშნა, რათა მისი პოტენციალი მაქსიმალურად ეფექტიანად იქნეს გამოყენებული.

– საქართველოში დაგეგმილი სამიტისგან რას ელით?

გლობალური განათლების სამიტი, რომელიც 2025 წლის 15 მარტს თბილისში გაიმართება, უნიკალურ შესაძლებლობას გვაძლევს, რომ ჩვენი პროფესიული ჰორიზონტები გავაფართოოთ და გამოცდილება გავამდიდროთ. ეს სამიტი განსაკუთრებულ მნიშვნელობას იძენს იმითაც, რომ ჩვენთან პირველად ტარდება ALERT KNOWLEDGE SERVICESის ორგანიზებით. საქართველოს შეუძლია ამ ისტორიული მოვლენის ნაწილი გახდეს, შევიტანოთ წვლილი განათლების სფეროს განვითარებაში ეროვნულ და საერთაშორისო დონეზე და წარმოვაჩინოთ საქართველოს საგანმანათლებლო სისტემა გლობალურ ასპარეზზე. მჯერა, რომ ჩვენი ქვეყნის განათლების სფეროს წარმომადგენლების გამოცდილება და აქტიური მონაწილეობა კიდევ უფრო გაამდიდრებს ამ ღონისძიებას.

– ამ სამიტის მთავარი თემა რომელია?

თბილისის სამიტის მთავარი თემაა „ჰიბრიდული სწავლების მომავალი: ინოვაციები, გამოწვევები და შესაძლებლობები“, რაც  განსაკუთრებით აქტუალურია თანამედროვე საგანმანათლებლო გარემოში. ეს გვაძლევს შესაძლებლობას, გავეცნოთ უახლეს ტენდენციებსა და პრაქტიკებს ჰიბრიდული სწავლების მიმართულებით. ეს ყველაფერი მოგვცემს შანსს, აქტიურად ჩავერთოთ დისკუსიებში, გავუზიაროთ გამოცდილება კოლეგებს და ვისწავლოთ სხვა ქვეყნების საუკეთესო პრაქტიკებისგან. მჯერა, რომ საქართველოში პირველად ჩატარებული გლობალური განათლების სამიტი განსაკუთრებული და მრავალმხრივი შესაძლებლობების წყარო და შემდგომი მნიშვნელოვანი გლობალური ინტეგრაციის შესაძლებლობა იქნება.

თეონა გოგნიაშვილი

გლობალური განათლების სამიტი