როდის გაქვთ კომპენსაციის მოთხოვნის უფლება და როგორ უნდა იმოქმედოთ ასეთ სიტუაციებში

ყოველწლიურად მილიონობით ადამიანი მოგზაურობს საჰაერო გზით, თუმცა ბევრმა არ იცის, რომ გარკვეულ შემთხვევებში მათ უფლება აქვთ მიიღონ ფრენის კომპენსაცია. რეისის გადადებამ ან გაუქმებამ შეიძლება სერიოზულად შეაფერხოს მოგზაურობის გეგმები და გამოიწვიოს როგორც ფინანსური, ასევე ემოციური ზიანი. სწორედ ამიტომ, მნიშვნელოვანია იცოდეთ, როდის გაქვთ კომპენსაციის მოთხოვნის უფლება და როგორ უნდა იმოქმედოთ ასეთ სიტუაციებში – ამის შესახებ ინფორმაციას AviaNews.ge  აქვეყნებს.

“კომპენსაციის მოთხოვნა ფრენის გაუქმების შემთხვევაში

თუ თქვენი ფრენა გაუქმდა, შეიძლება გეკუთვნოდეთ 250-დან 600 ევრომდე კომპენსაცია, მაგრამ ამისათვის უნდა კმაყოფილდებოდეს რამდენიმე პირობა:

  • ფრენის გაუქმების შესახებ არ გაგაფრთხილეს ფრენამდე მინიმუმ 14 დღით ადრე.
  • დროულად გამოცხადდით რეგისტრაციაზე.
  • გაუქმების მიზეზი ავიაკომპანიის კონტროლის ქვეშ იყო, მაგალითად, საოპერაციო ხარვეზი ან ტექნიკური პრობლემა.

თუ ავიაკომპანიამ დროულად ვერ შეგატყობინათ გაუქმების შესახებ, ან ვერ შემოგთავაზათ შესაბამისი ალტერნატიული ფრენა, თქვენ გაქვთ კომპენსაციის მოთხოვნის უფლება.

კომპენსაციის მოთხოვნა ფრენის გადადების შემთხვევაში

თუ თქვენი ფრენა გადაიდო, კომპენსაციის მიღება შეიძლება იმ შემთხვევაში, თუ:

  • გადადების შესახებ ინფორმაცია ფრენამდე 14 დღეზე ნაკლები ვადით ადრე მიიღეთ.
  • თქვენი ჩასვლის დრო დანიშნულების ადგილზე დაგვიანდა 3 საათზე მეტით.
  • გადადების მიზეზი არ იყო “განსაკუთრებული გარემოებები,” როგორიცაა უამინდობა, უსაფრთხოების საკითხები, ან პოლიტიკურ-ეკონომიკური მოვლენები.

კომპენსაციის ოდენობის გამოთვლა

ფრენის კომპენსაციის ოდენობა დამოკიდებულია რეისის მანძილზე:

  • 1500 კმ-მდე – 250 ევრო
  • 1500-დან 3500 კმ-მდე – 400 ევრო
  • 3500 კმ-ზე მეტი – 600 ევრო

ცნობისთვის, კომპენსაციის მისაღებად ავიაბილეთის ღირებულებას და მგზავრობის კლასს მნიშვნელობა არ აქვს.

როგორ მოვითხოვოთ კომპენსაცია

ფრენის გადადების ან გაუქმების შემთხვევაში, კომპენსაციის მისაღებად აუცილებელია:

  • შეინახოთ ყველა სამგზავრო დოკუმენტაცია (ბილეთები, ჩასხდომის ბარათები, ელექტრონული შეტყობინებები).
  • დაუკავშირდეთ ავიაკომპანიას ოფიციალური მოთხოვნის გასაგზავნად.
  • გამოიყენოთ ფრენის კომპენსაციის სერვისები, როგორიცაა FlyHelp, რომელიც დაგეხმარებათ მოთხოვნის პროცედურებში.

განსაკუთრებული გარემოებები

ავიაკომპანიები არ არიან ვალდებულნი კომპენსაცია გადაუხადონ მგზავრებს, თუ ფრენა გადაიდო ან გაუქმდა “განსაკუთრებული გარემოებების” გამო, როგორიცაა:

  • ექსტრემალური ამინდის პირობები.
  • გაფიცვები, რომლებიც არ უკავშირდება ავიაკომპანიას.
  • პოლიტიკურ-ეკონომიკური მოვლენები.

გახსოვდეთ, ფრენის გადადების ან გაუქმების შემთხვევაში კომპენსაციის მიღება თქვენი უფლებაა! თუმცა საჭიროა ყველა პირობის გათვალისწინება. რეგულაციების ცოდნა და შესაბამისი მოქმედებები დაგეხმარებათ თქვენი უფლებების დაცვაში და ფინანსური ზარალის ანაზღაურებაში”, – ნათქვამია AviaNews.ge-ს მიერ გამოქვეყნებულ ინფორმაციაში.